Mydlarska zastawiona

Mydlarska to ulica, która jest takim lokalnym szkieletem komunikacyjnym osiedla Sadul. Jest wystarczająco szeroka, ma równą nawierzchnię odtworzoną po budowie kanalizacji, ma także chodnik po jednej stronie na całej swojej długości, co nie jest takim oczywistym dobrodziejstwem wśród wawerskich ulic.  Jedynym problemem ul. Mydlarskiej pozostaje to, że jest ona zastawiona samochodami. Szczególnie dotkliwe jest to na odcinku od Paczkowskiej do Lucerny. Na tym właśnie odcinku parkują samochody mieszkańców i ich gości, samochody gości znajdującego się tu domu opieki, samochody klientów serwisu samochodowego oraz samochody budowlańców sześciosegmentowej szeregówki.  Są tu nawet samochody sprawiające wrażenie, iż utknęły tutaj na zawsze – nie ruszają się bowiem z miejsca bardzo długo. W każdym razie czasem ciężko jest tędy przejechać nawet rowerem.

Zastawiona ulica Mydlarska (8.09.2017)

Brak miejsc parkingowych to zmora praktycznie całej Warszawy. Nie ma niestety prostych recept na rozwiązanie problemów związanych z parkowaniem. W przypadku Mydlarskiej rozwiązaniem mógłby być niewielki parking przy tej ulicy, zlokalizowany tuż przy skrzyżowaniu z ulicą Paczkowską, na działce będącej własnością miasta. Taki lokalny parking mógłby chociaż częściowo rozładować zastawioną Mydlarską, gdzie chaotycznie parkuje naprawdę duża liczba samochodów (patrz Interpelacja nr 23(173) z dnia 21.06.2017 w sprawie budowy parkingu przy ulicy Mydlarskiej na działce nr 44 z obrębu 3-11-32). Wawerscy urzędnicy pomysł lokalizacji w tym miejscu parkingu w pierwszej kolejności kwitują tym, iż powinny rosnąć tutaj buraki lub kapusta z uwagi na oznaczenie tej działki jako grunty orne, a po drugie tym, że takiego zadania inwestycyjnego nie odnajdują w wydatkach miejskich zaplanowanych aż do 2045 roku (patrz Odpowiedź Burmistrza Dzielnicy Wawer z dnia 6.07.2017 na interpelację nr 23(173)/2017).

Pozostaje mieć nadzieję. Po pierwsze nadzieję na to, że spełnią się zapowiedzi lokalnego dewelopera będącego przekonanym o tym, że żaden z nabywców jego szeregówek, z uwagi na dostępność dwóch miejsc parkingowych na swojej posesji, nie będzie miał potrzeby parkowania na ulicy, a po drugie nadzieję na to, iż kierowcy parkujący na ulicy będą to robić bez łamania przepisów ruchu drogowego i zawsze z zachowaniem przejezdności.

Zostaw komentarz