Jest projekt wiat dla przystanku Warszawa – Anin

O tym, iż niezbędna jest budowa wiaty na przystanku Warszawa – Anin w ramach przebudowy wawersko – otwockiej linii kolejowej pisałem we wpisie: Dokończmy budowę wiaty przystankowej na stacji Warszawa – Anin. Zwracałem sie wtedy Interpelacją nr 10(99) z dnia 22.02.2016 w sprawie budowy wiaty przystankowej na tym przystanku. Z odpowiedzi na tę interpelacje w piśmie z dnia 12.04.2016 można dowiedzieć się, że gotowy jest wstępny projekt dwóch małych wiat przystankowych na przystanku Warszawa – Anin. Z pisma można się dowiedzieć, że „będą to wiaty punktowe, dwustronne o formie architektonicznej nawiązującej do istniejących zabytkowych wiat występujących na peronach linii otwockiej„. Ten wstępny projekt pokazany jest na rysunku poniżej (po kliknięciu na rysunek w powiększeniu):

Wstępny projekt wiat przystankowych dla przystanku Warszawa – Anin

Wiaty będą miały następujące wyposażenie:

- dwie ławki dwustronne usytuowane w osi wiaty, w skrajnych jej częściach, przy ściankach osłonowych (ławka dwustronna z oparciem o długości 1800mm, na długości jednej trzeciej ławka powinna być wyposażona w podłokietniki),

- w środkowej części wiaty przewidziano miejsce do odpoczynku na stojąco, w formie poręczy oraz miejsce dla osoby na wózku inwalidzkim,

- kosz na śmieci wolnostojący, usytuowany pod wiatą

Pozostałe wyposażenie przystanku Warszawa – Anin wymienione jest we wspomnianej odpowiedzi na interpelację.

Patrząc na przedstawiony projekt  muszę przyznać, że pierwotnie wyobrażałem sobie na tym przystanku niemal identyczną wiatę modernistyczną jak te zabytkowe na innych stacjach, w którym docelowo mógłby być uruchomiony np. punkt obsługi ZTM.  PKP prezentuje nam w to miejsce dwie, co prawda małe wiatki, ale jednak nawiązaujące do tych przedwojennych wiat modernistycznych. Ciekawy jestem jak Państwo to oceniacie?

Jeden komentarz dla “Jest projekt wiat dla przystanku Warszawa – Anin”

  1. Zuzanna 10 maja 2016 at 01:21 #

    Bardzo ładne. Bardzo porządne i eksluzywne – z posadzką granitową. I nowoczesne – z wbudowaną linią świetlną.
    Ale czy funkcjonalne?… Czy zapewnią chociaż kawałek suchego miejsca dla grupy podróżnych oczekujących na spóźniony pociąg przy zacinającym deszczu?
    Deszcz lubi padać pod kątem.
    A ten granit to tylko w obrębie wiat, czy zastąpi asfalt na całej długości peronu?


Zostaw komentarz