Bliżej do budowy przedłużenia Mydlarskiej. Dlaczego tylko 5 metrów szerokości?

Sprawa budowy przedłużenia ulicy Mydlarskiej ciągnie się już 10 lat. Całą historię związaną z przybliżaniem się do budowy tej ulicy można prześledzić na stronie „Budowa ulicy Mydlarskiej„. Ostatnio osiągniętym krokiem jest powstanie projektu technicznego tej ulicy.  Nieco przybliża to budowę ulicy, chociaż muszę przyznać, że gdy w październiku 2014 roku dowiedziałem się o zarezerwowaniu środków na budowę przedłużenia Mydlarskiej to sądziłem, że budowa nastąpi o wiele szybciej.

Poniżej znajduje się kilka zdjęc tego projektu na sadulskim odcinku:

Jesli chodzi o organizację ruchu to planowane jest wyniesione skrzyżowanie Mydlarskiej z Mirtową, jeden próg zwalniający pomiędzy Jankowskiego a Sumaków oraz jeden próg pomiędzy Sumaków a Roli.

Przedłużenie Mydlarskiej do drogi 14 KDL będzie jednak miało nawierzchnię z kostki, a nie jak pierwotnie planowano nawierzchnię asfaltową. Droga 14 KDL będzie miała jezdnię o szerokości 7 metrów, a następnie droga 43KDD w stronę Zwoleńskiej ponownie 5 metrów.

Nieco „zabolało” mnie to, że projektowana szerokość jezdni na naszym odcinku będzie miała jedynie 5 metrów. Tym bardziej, że przy organizowaniu przetargu na wykonanie projektu technicznego słyszałem ustne zapewnienia o szerokości 6 metrów.

Jezdnia istniejącej ulicy Mydlarskiej na całej swojej długości ma szerokość od 5,5 do 6 metrów. W maju br. na podstawie rozmowy z projektantem ustaliłem, że technicznie możliwe jest poszerzenie szerokości jezdni Mydlarskiej do 5,5 metra kosztem pasa zieleni po stronie zachodniej, na odcinku od Mirtowej do projektowanej ulicy 14 KDL. Możliwe byłoby to bez zmieniania szerokości pasa drogowego i zmieniania podziałów geodezyjnych. Owszem, wymagana byłaby niewielka aktualizacja projektu pod kątem kilku branż, ale jest to możliwe bez jakiegokolwiek opóźnienia w realizacji inwestycji z uwagi na trwające cały czas projektowanie (przez tego samego projektanta) części kanalizacyjnej.
Uważam, że warto było poszerzyć tę projektowaną jezdnię z uwagi na to, że stanowić ona będzie nie tylko dojazd do posesji mieszkańców, ale zapewne będzie też wyjazdem dla części osiedla Sadul w kierunku drogi 14KDL i Zwoleńskiej. Zwróciłem się w związku z tym do burmistrza dzielnicy Wawer, aby podjął decyzję o takiej niewielkiej aktualizacji tego projektu i poszerzeniu szerokości jezdni do 5,5 metra na odcinku od Mirtowej do 14KDL. Niestety nie otrzymałem do chwili obecnej odpowiedzi w tej sprawie, a od pracowników Wydziału Inwestycji dowiedziałem się, że jest już na to za późno bowiem złożono już wniosek o decyzję ZRID. Jakże złudne jest zatem moje pilnowanie tej inwestycji – musiałbym się chyba zatrudnić w urzędzie aby nie pomijano mnie przy takich ustaleniach.

Tak naprawdę samą drogę można już budować. Nie jest gotowy niestety jeszcze projekt kanalizacji przygotowywany przez MPWiK. Nielogiczne byłoby budowanie samej drogi bez uzbrojenia jej w niezbędne media. Projekt kanalizacyjny ma być podobno gotowy w III kwartale br.

Do budowy przedłużenia Mydlarskiej jest zatem nieco bliżej… ciągle jednak czekamy.

 

 

12 komentarzy

Skomentuj Rafał Czerwonka Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *