Budowa azyli na Lucerny w żołwim tempie
Budowane cztery azyle dla pieszych w ciągu ulicy Lucerny w naszym osiedlu w założeniach mają za zadanie zmusić kierowców do zdejmowania nogi z gazu. Kierowcy mieliby zwalniać z uwagi na wygięcie osi jezdni i jej przewężenie w miejscach przejść dla pieszych. Wszystko po to aby było bezpieczniej.
Budowa tych azyli zapowiadana była przez Zarząd Dróg Miejskich już w 2014 roku. ZDM informował wtedy, iż budowa rozpocznie się wczesną wiosną 2015 roku. Trochę się ta budowa niestety przesunęła. Rozpoczęła się dopiero na przełomie września i października br. Sądziłem, że zajmie to kilka dni. Tymczasem mamy już grudzień a końca budowy nie widać.
Budowany azyl dla pieszych w ul. Lucerny przy ul. Wapiennej i ul. Korynckiej
W obrębie budowanych azyli ciągle przewracają się pachołki drogowe, a przy kraweżnikach istnieją duże ubytki w asfalcie, które bezpieczeństwa z pewnością nie poprawiają. Dodatkowo okazuje się, że umiejscowienie jednego z tych azyli, tj. tego przy ul. Snopowej, nie znajduje się w osi jezdni tak jak to było na projektach technicznych (projekty azyli zamieszczałem we wpisie: Cztery azyle na przejściach dla pieszych na Lucerny). Azyl ten wybudowany został tylko na południowym pasie jezdni, co powoduje, że dla kierunku zachodniego powstały azyl nie powoduje nawet w minimalnym stopniu zmiany toru jazdy. Zapytałem o to wszystko Zarząd Dróg Miejskich.
Dużym znakiem zapytania jak dla mnie jest to czy zięki azylom poprawi się w ogóle bezpieczeństwo w ulicy Lucerny i kierowcy będą nieco wolniej tutaj jeździć?
Skoro mowa o ulicy Lucerny to warto w tym miejscu jeszcze wspomnieć, że od dzisiaj przystanek LUCERNY04, działający dotychczas naprzeciwko Klubu Kultury Zastów, został uruchomiony bliżej skrzyżowania z Traktem Lubelskim. Wnioskowałem o to razem z Radą Osiedla Zerzeń w styczniu br. dla usprawnienia przesiadek w obrębie skrzyżowania Lucerny i Trakt Lubelskiego.
Trochę obserwacji:
Samochody jeżdżą wolniej.
Nadal jest ok. 5% szybkich kierowców.
Nie ma bardzo szybkich kierowców i latania na pełnym gazie po nocy.
Przejścia są słabo oświetlone (wyjątek nowa lampa przy Wapiennej)
Pieszy może przejść przez jezdnię na raty więc nie musi koordynować momentu wejścia tak żeby nie dostać ani z lewej ani z prawej.
Pieszego oczekującego już na wysepce kierowcy chętniej przepuszczają.
Skończyło się wyprzedzanie samochodu skręcającego w prawo przez ciągłą, bo wysepka to uniemożliwia.
Drzewa przy Pielęgniarek nadal ograniczają widoczność.
Kolejna obserwacja:
Skończyło się nieprzepisowe wyprzedzanie przez podwójną ciągłą na odcinku od Wapiennej do Mydlarskiej. Po prostu nie ma takiej fizycznej możliwości 🙂
Dzięki za obserwacje! To dobrze, że jest choć troche lepiej.