Usprawnienie przejazdu przez tory potrzebne od zaraz

Obserwacje sytuacji komunikacyjnej w rejonie skrzyżowania ulicy Mrówczej i  Lucerny w naszym osiedlu oraz w rejonie przejazdu przez tory w ciągu ulicy Lucerny przy przystanku kolejowym Warszawa – Anin dają wiele do myślenia. Podstawowy wniosek jest jednak taki, iż usprawnienie ruchu w tym rejonie jest niezbędne. I możliwe.

Korek na ulicy Mrówczej

Kursujące teraz ulicą Mrówczą linie 521 i ZS7 w kierunku pętli Wiatraczna stoją nawet do 17 minut na Mrówczej aby ruszyć dalej (obserwacje z godzin 17:00-18:00 w dzień powszedni). Czasem nawet przez 3 minuty autobusy nie ruszają się z miejsca. To samo dotyczy autobusów 213 i 219. Zdarza się nawet, iż autobusy 213 wskutek opóźnień jeżdżą parami – praktycznie jeden za drugim bo odległość między nimi wynosiła podczas obserwacji często tylko 3 minuty, podczas gdy wedle rozkładu jazdy powinno to być 30 minut. 219 też jest mocno opóźnione, ale wskutek długich postojów w osiedlu Gocław linia ta jako tako dostosowuje się do rozkładu jazdy. Reasumując – sytuacja komunikacji zbiorczej jest w tym miejscu zła. Autobusy komunikacji miejskiej kursujące ulicą Mrówczą mają kolosalne opóźnienia, które na koniec dnia w przypadku niektórych linii sięgają pewnie nawet 60 minut.

Jeśli chodzi o indywidualną komunikację samochodową to jak wiadomo zatory tworzą się bezpośrednio po zamknięciu przejazdu kolejowego. Korek najpierw tworzy się na ulicy Lucerny i automatycznie, niemal natychmiast, na ulicy Mrówczej. Zdarza się też, że korki tworzą się na ulicy Widocznej i sięgają nawet ulicy Klimontowskiej. Korek w Widocznej jednak w miarę szybko się rozładowuje. Najtrudniejsza sytuacja jest na ulicy Mrówczej. Dopiero po eliminacji korka na Lucerny zmniejsza się powoli zasięg korka w ulicy Mrówczej.

Głównym elementem korkującym już po otwarciu przejazdu kolejowego są samochody skręcające w lewo za przejazdem po wschodniej stronie torów. Wymagana jest zmiana organizacji ruchu w tym miejscu polegająca na zakazie skrętu w lewo w ulicę Wydawniczą jadąc od przejazdu kolejowego lub nawet usytuowanie ronda po wschodniej stronie torów. Zauważa to wiele osób, sprawa była dyskutowana w komisjach Rady Dzielnicy Wawer. Niestety nie zauważyłem idących za tym działań decydentów. Złożyłem w tej sprawie interpelację nr 66(71)/2015 z dnia 9 września 2015 roku. Nie rozwiąże to problemu korków podczas zamkniętego przejazdu, ale zdecydowanie pozwoliłoby je szybciej rozładować po otwarciu szlabanów.

Bez usprawnienia przejazdu przez tory sytuacja może pogorszyć się jeszcze bardziej z uwagi na to, iż od 15 września planowane jest zwiększenie częstotliwości kursowania lini S1 w tym miejscu (linia S1 będzie wtedy kończyć kurs na stacji Warszawa Anin, a nie Warszawa Wawer).

12 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *