20 tysięcy złotych od domku za podłączenie do kolektora W. Odchody pochłaniają dochody. Po spotkaniu na temat odtworzenia nawierzchni ulic po budowie kolektora W w dniu 16.09.2013

W dniu 16 września br. odbyło się spotkanie na temat odtworzenia nawierzchni ulicy Trakt Lubelski po pracach związanych z budową kolektora W. Chciałoby się rzec nareszcie!

Poniżej kilka najciekawszych informacji, które zapamiętaliśmy z tego spotkania.

Największą bolączką prac które już od poniedziałku zaczną się na ulicy Trakt Lubelski na odcinku od Kombajnistów do Lebiodowej jest to, że jest to tylko odtworzenie nawierzchni ulic po budowie kolektora W. Oczywiście normalna nawierzchnia na przedmiotowych ulicach jest potrzebna dramatycznie szybko – tam się nie da w niektórych miejscach normalnie przejechać. Jakkolwiek pozostaje niedosyt związany z tym, że przy okazji prowadzenia tak poważnych robót drogowych nie zostaną wykonane np. zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych w odpowiednich miejscach( gdzieniegdzie ich brakuje), azyle na niektórych przejściach czy chociażby ścieżka rowerowa wzdłuż Traktu Lubelskiego. Dlaczego te elementy nie zostaną wykonane? Na każde tego typu pytanie padała ta sama odpowiedź – w obecnym pasie drogowym nie ma miejsca na zatoki autobusowe ani na ścieżkę rowerową oraz że prowadzone prace mają na celu tylko odtworzenie nawierzchni po przeprowadzonych pracach związanych z budową kanalizacji sanitarnej. Przykładowo, aby wykonać ścieżkę rowerową wzdłuż Traktu Lubelskiego należałoby wykupić pod to grunty co wymagałoby kwoty ok. 10 mln złotych. W ramach projektu odtworzenia nawierzchni takich pieniędzy nie ma.

Plan jest taki że do połowy grudnia wykonana zostanie przez firmę STRABAG nawierzchnia Traktu Lubelskiego na odcinku Kombajnistów – Kadetów/Lucerny w następujących podetapach:

– od 22 września do 31 października br. odcinek Kombajnistów – Lebiodowa

– od 1 do 20 listopada – odcinek Lebiodowa do granic lasu przy Trakcie Lubelskim

– do 15 grudnia – odcinek do Kadetów

Jeśli oczywiście zima drogowców nie zaskoczy. Specjalnie zadanie to podzielono na małe podetapy aby w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych (co jest jakby oczywiste w tym okresie) nie zostać z rozgrzebanym dużym odcinkiem drogi.

Pozytywnym faktem jest to, że kanalizację w ulicy Trakt Lubelski wykonano w takim standardzie, który doprowadza kanalizację aż do granicy pasa drogowego w związku z czym nie będzie konieczne nawet częściowe rozgrzebywanie ulicy czy chodnika aby podłączać poszczególne posesje. Jest to podobno ewenement na skalę warszawską (sic!).

Podano informację, że już 53 właścicieli z rejonu Traktu Lubelskiego zwróciło się z wnioskiem o likwidację szamba.

Przedstawiono także informację, na temat tego jak bardzo opłaca się „przesiąść” z szamba na kanalizację miejską. Pokazane zostały konkretne obliczenia kosztów wykonania przyłączy i tak:

10mb przyłącza – 4753 zł

10mb przyłącza z odwod. – 6753 zł

20mb przyłącza – 6973 zł

20mb przyłącza z odwod. – 10973 zł

40mb przyłącza 11696 zł

40mb przyłącza z odwod. – 19696 zł

Po prezentacji tych danych posypały się gromy na urzędników, że są to ceny z sufitu i że ludzie to prezentujący tworzą fikcję. Po emocjonalnych wystąpieniach mieszkańców uzyskano odpowiedź iż są to tzw. ceny „do ręki”, uzyskane od różnych prywatnych wykonawców projektów przyłączy i samych przyłączy. Cenę „do ręki” w trakcie dyskusji przeformatowano na cenę netto. Prezentowane zatem obok tych cen okresy zwrotu inwestycji w przyłącze faktycznie były mocno nieaktualne w tym kontekście.

Na spotkaniu była także mowa o możliwości uzyskania dofinansowania do kosztów likwidacji szamba w kwocie 3 tyś zł. Procedura uzyskania tej kwoty jest opisana na stronie UD.

Kolejne spotkanie odbędzie się po zakończeniu etapy przebudowy Traktu Lubelskiego od Kombajnistów do Kadetów.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym projektem ulicy Trakt Lubelski: arkusz 1.1, arkusz 1.2.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *